Saturday, January 23, 2016

Dunia Baru Ku Di Tempat Baru

Emmm....dah lama tak menerjah blog ini, mungkin atas sebab  pertukaran kerja ke tempat baru.

Suasana baru dan cabaran baru, tapi memang rindu di tempat lama suasana yang lebih dengan jiwai ku ini, ramai rakan sebaya usia dan jenis kerja yang aku minat lakukan iaitu mengetuai Unit Admin dan Kewangan.

Tapi ini semua takdir ....bertukar lagi di tempat baru yang memang betul2 mencabar aku dan dengan staff yang terlampau kecil dan beban kerja yang banyak dan tiba2 ..emm wahyu job...huuu...

Tapi sesuatu yang postif perlu disemai dalam diri ini....nak pencen lambat lagi...tanggungjawab sebagai ketua keluarga perlu dipikul...

Sakit...memang di usia 40an..bibit sakit memang dah timbul....dulu masa umur 20 an aku mampu menghadapi pernah balik kerja jam 2.30 pagi...iaitu habis meeting di Markas Logistik..TD..huuu satu pengalaman tak dapat dilupakan.

Sekarang aku cepat STRESS...mungkin faktor usia...nak bersukan emmm mimpilah dengan suasana kerja sekarang...hilanglah hobi aku main ping-pong dan bowling.....

Tapi ini semua ada hikmah mungkin aku belum ketemui.....maafkan aku Ya Allah aku hanya insan kerdil....

No comments:

Surah Al-Kahfi




free counters

Harimau..Malaya

Harimau..Malaya