Tuesday, August 14, 2012

Balik Kampung Asal

Kali ini amg nak mencoretkan tentang fenomena balik Kampung, Ianya adalah lumrah pada setiap hari raya tidak kira hari raya Aidilfitri ataupun sebarang perayaan. Sebelum kita balik kita akan membuat satu senarai semak terutama service kereta. Kita akan pastikan daripada tayar yang paling bawah sehingga kepada enjin iaitu nadi kereta semuanya berjalan dengan baik mana yang tak baik kita akan tukarkan,emmm begitu cermat dan telitinya kita bila hendak pulang ke kampung, Kenapa ya perlu buat begitu tidak lain tidak bukan adalah untuk pastikan kita sekeluarga selamat. Wah hebatnya kita dalam setiap perancangan apabila hendak pulang ke kampung hendak pastikan semuanya selamat.

Tahukah pembaca semua pulang ke kampung halaman adalah sementara sahaja bukannya amg hendak menindakan tentang penjagaan keselamatan tetapi pernah tidak pembaca terfikir akan pulang ke kampung akhirat adakah kita membuat semakan sekurang-kurangnya ketika hendak pulang ke kampung  akhirat adakah pernah terlintas dihati untuk menyemak amal ibadah kita daripada solat, puasa, zakat dan lain-lain adakah kita telah bersedia untuk pulang ke kampung akhirat bertemu Maha Pencipta ( Allah ) jawapanya yang biasa kita dengar adalah adalah sikit-sikit, emm  umur aku masih muda lagi dan pelbagai alasan walhal kita tahu semua bahawa kita akan mati suatu hari nanti samada esok, lusa atau pada bila-bila ?.

Emmmm....moga kita semua tidak lupa amg hanya ambil kesempatan dibulan mulia ini saling ingat mengingati....Wasalam 14082012

No comments:

Surah Al-Kahfi




free counters

Harimau..Malaya

Harimau..Malaya